Monday, December 21, 2009

kamu ni manusia kah?

kamu memang betul-betul mencabar kesabaran saya....
saya cuba berbaik sangka, bersabar dan berfikiran positif.
tapi....
darah saya mendidih tiba-tiba dan kamu terus kulaser... haha....
bertepuk soraklah syaitan-syaitan kerana saya telah terpengaruh dengan tipu dayanya...

Astaghfirullahalazim...

suka hati kamu la nak buat apa...

2 hari sebelum hari kejadian, umi pesan, kalau orang buat perangai bodoh, jangan ikut bodoh macam dia. kalau orang buat perangan kurang hajar, jangan jadi kurang hajar macam dia.

tapi semalam, umi cakap LASER kan aje....

Huhu... umi bagi GREENLIGHT...

Umi cakap, hari tu kan umi dah pesan, tak payah tolong. Tak guna tolong orang kalau sampai menyusahkan diri sendiri dan susahkan Ayah Su. Tapi saya degil... Tetap berkeras nak tolong memandangkan tempoh persahabatan yang menjangkau 4 tahun. Dan, ini lah hasilnya untuk anak yang tak mendengar kata umi.... Balasan...

Umi, saya janji, akan dengar cakap umi lepas ni. Tak buat lagi dah. InsyaAllah...

Kamu...

Kalau rasa nak pindah, tak payah tunggu bulan depan, pindah aje minggu depan. Sebab kamu memang tak hargai rumah tu. Sebab semasa proses mencari rumah tu, satu sen pun tak guna kredit telefon kamu, setitik pun tak guna minyak kereta kamu, dan driver yang dijadikan kuli hari tu pun bukan kawan kamu, setitis pun air mata kamu tak keluar hari tu.. Saya yang penat, yang letih, yang sengsara mencari... Kamu cuma duduk tercongok menikmati pemandangan indah Shah Alam...

Ditambah pula kata-kata keramat dari pendamping kamu yang terbaik itu... 'Dah dapat rumah, mesej la, nanti aku nak pindahkan barang.'

Aduh, mencabar iman betul... bagi kamu semua, it was an easy thing rite?

Tapi sedar atau tak, kamu yang membuat keputusan untuk menduduki rumah tu walaupun saya dah cakap, instinct saya cakap, rumah di seksyen 24 lagi baik walaupun rumah tu kosong dan rumah ni fully furnished. Dan inilah jawapan kepada instinct saya. Rumah kita dipecah masuk....

Sahabat, i can't take it anymore....

Thank you so much...

No comments: