.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, January 8, 2012

Ini fakta, bukan auta!

Fakta 1: KPLI

Tamat belajar: akhir November 2011
Interview SPP: akhir November 2011
Status keputusan interview: BELUM KELUAR
Tarikh semakan penempatan: 9 Jan 2012


Fakta 2: DPLI

Tamat belajar: April 2011
Interview SPP: akhir November 2011
Status keputusan interview: Diperakukan lantikan tetap
Tarikh semakan penempatan: Belum diumumkan


http://www.facebook.com/pages/Keluhan-Hati-Graduan-Pendidikan/164585130290763

FAKTA 3 ~ Lets mumble randomly.
  • Mak cik aku mengajar di sekolah menengah somewhere in Shah Alam, membebel sekolah dia tak cukup 15 orang guru. Penat dowh kena relief kelas. 
  • Sanggup mereka yang berkenaan biarkan seorang guru kena handle 70 orang pelajar dalam 1 kelas semata-mata berjimat tak nak bazirkan duit untuk bayar gaji bakal guru yang dilantik. Aku handle pelajar 17 orang dalam satu kelas pun dah pening dengan bermacam ragamnya. Ni nak handle 70 orang. Kau gilerrrr?  Ni nak pentingkan kualiti ke, kuantiti nih??? Cer jawab!
  • Sebok la nak bagi RM 500 kat rakyat tak pasal-pasal. Itu gaji aku la woiii! Takde pasal nak sedekah kat orang. Aku pulak kena mintak duit nak topup dengan ayah. Dah la dah umur 25. Chestnut sungguh!
  • Banyak urusan pembinaan masjid tertangguh. 
  • Aku tak faham dengan senario politik Malaysia lepas Tok Det letak jawatan. PRU nanti, tak nak keluar mengundi lah.
  • Sabar dan lihat.

Mari sejukkan hati dengan gambar ini. 
Baca, hadam, fikir.
Amal.


No comments: