.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, April 23, 2012

Ketika CInta Bertasbih

Semalam, menjejakkan kaki di Pulau Tioman dengan rasa gembira. Yea la, dah dapat berita yang gaji 3 bulan setengah akan masuk 25 haribulan ni. Harus lah gembira. 

Tapi bila dah terlebih gembira, haruslah bersedih-sedih hati pulak. 

Pagi tadi, masa weekly assembly, pasukan koir sekolah nyanyikan lagu Ketika Cinta Bertasbih, fuhhh mengalir air mata. Sayunya... Sedihnya lagu tu.... Terus berair mata... 

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdaMu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku padaMu
Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padaMu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur padaMu atas segala cinta


Ok, nangis. Sedih. Dah la sorang-sorang kat sini.. Ehh, mungkin berdua... Tapi tidak bertiga. 

Sedih.... 

Lepas tu, cuba daftar eg-tukar. Ok, super sedih. Tak dapat daftar sebab nama takde dalam sistem. Hmmm, terpaksa la kuatkan hati di sini untuk 7 bulan lagi. InsyaALLAH, cuba lagi bulan Oktober nanti... 

Ok, rindu. No words can explain. 

Till then.

No comments: