.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Tuesday, October 9, 2012

Azam!

Walaupun ni baru bulan Oktober, aku dah siap pun karang azam baru. Tak kira la aku dapat tukar ke tak, aku tetap nak laksanakan azam aku tu. Dah namanya guru, kemana tercampak terpilih pun, amanah tetap amanah. Memang sebagai manusai kita selalu leka kalau tak diingatkan berulang kali. Menjaga amanah itu kunci keberkatan. Kannn?

Ok, azam aku adalah... Jeng! Jeng! Jeng!


  1. Menyiapkan complete annual lesson plan
  2. Menyediakan modul KH for form 1, 2 and 3 complete with instrument for PBS for form 1 n 2
  3. Menyiapkan slideshow Power Point for each topic - KHB
  4. Looking for good exercise books

Nampak sket je kannn? Tap bapak banyaknye kerja. Tapi kalau dapat settle dalam waktu cuti sebulan setengah nanti, insyaALLAH, tahun depan dapat melaksanakan tugas dengan lbh sistematik dan berkesan. InsyaALLAH. I wanna be a better teacher. I thought this year is not a good start for my real job world. Kerja sangat tak sistematik. 

Selepas berinduksi dan berkursus PPGB, aku banyak muhasabah diri. Aku bukan guru yang sempurna. Dan aku akan berusaha ke arah itu. Semoga ALLAH permudahkan. I want my students excellent in their own way. Anything dear, as long as you can make it. I'll pray for your success. Always do. InsyaALLAH. 

Semoga azam ini terlaksana. InsyaALLAH. Amin!

No comments: