.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, October 11, 2012

Potluck again!

Malam tadi pakat-pakat dengan colleagues untuk buat potluck again. Padahal baru selasa lepas buat potluck makan nasik berlauk macam kat kelantan tu... Nasik putih, sambal, gulai ikan masak kuning kot. Yang letak kacang panjang n timun batang tu... 

So, memandangkan cikgu2 lelaki suka mancing n ikan tongkol ada banyak stok lagi, maka aku offer diri buat nasik dagang. Gulai aku tak reti. Haha! 

So malam tadi, beroperasi nasik daganglah kite... Padahal tak pernah masak pun. Tawakkal je. 

Alhamdulillah, ada la rupa dan bau macam nasik dagang. Rasa tak tahu. Takde orang start makan lagi. 

Gulai ikan tongkol, aku serahkan tugas kat cikgu lelaki bujang. Minggu lepas dia masak, kawan-kawan puji sedap. Aku tak pernah rasa lagi sebab minggu lepas aku takde kat sekolah. 

Makanya inilah hasilnya.... 

Nasik dagang perantau

Sekilo setengah je punnnn.. 


Cheesy wedges untuk memperkayakan kalori

No comments: