.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, October 13, 2012

settle!

Alhamdulillah, hari ni dah selesai habiskan sekotak pati ikan haruan plus gamat Polleney. Rasa, tak payah cerita la kan. Sape yang pernah minum je tau... Tapi sebab nak sihatkan hotel baby, aku gigih-gigihkan jugak telan 6 botol comel tu. Botol saje yang comel, rasa tidak secomel botol. Huhu....

Dan hari ini, selesai juga menghabiskan sebuah novel berbumbukan agama. Ikut congakan aku, sejak dah berkerjaya, bersuami pula, tak sampai 5 novel yang aku baca. Sungguh sedih. Tuntutan tanggungjawab yang lebih penting barangkali. Mula-mula mahu memulakan bacaan novel Bukan Yang Pertama karya Salina Ibrahim ni, puas juga aku gagah-gagahkan hati untuk meneruskan bacaan. 

Sukar rasanya mahu tumpukan sepenuh perhatian kepada bacaan. Tapi alhamdulilah, dengan perceritaan bersahaja dan gaya bahasa yang sempurna menurut tatabahasa Melayu, hati rasa tertarik dengan air tangan Salina Ibrahim ini. 

Wah, dan-dan aku berjiwa halus. Ecewaahh! Terpengaruh dengan Salina Ibrahim mungkin. 

Kalau zaman anak dara dulu, solat pun aku tangguh-tangguhkan bila sudah hadap novel. Umi minta tolong sediakan hidangan untuk keluarga pun aku anjak-anjakkan waktu. Jenuh menjerit perkataan "Nanti jap" kepada umi. Nanti jap, nanti jap. Lepas satu bab, satu bab pula aku khatamkan. Sungguh "takde hajat nak hidup" kata seorang pensyarah Fakulti Pengajian Pendidikan semasa minggu orientasi di UPM dulu. 

Tetiba rasa nak menamatkan entry kat sini saje. 

Wassalam. 




No comments: