.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, December 27, 2012

Hello 2013!

Assalamualaikum. Lamanya tak update blog. Banyak cerita nak share. Tapi masa membatasi segalanya. 

Sedar tak sedar, cuti sekolah berbaki cuma 5 hari lagi. Dan Sabtu ni aku harus meninggalkan suami dan rumah kami untuk berbakti untuk anak bangsa, ecewahhh! Pasrah la tu kononnya... Tapi kerana "Saya yang menjalankan tugas", maka redha adalah langkah terbaik untuk diambil. 

So, hari ni dan esok, aku harus siapkan kemas rumah, susun baju suami elok-elok, masakkan readymade meal untuk suami. Haisy, peritnya dalam hati bila renung muka suami. Dah jadi benda biasa bila kami bergurau bergelak ketawa, dan aku terdiam dan menangis. Suami isteri yang berjauhan je tahu apa yang kami rasa. 

Suami dah siap-siap beli barang untuk aku masakkan 

1. Sambal tempoyak daun kunyit
2. Sambal bilis
3. Nasi goreng
4. Mi goreng
5. Kuetiaw goreng.

Then aku akan pack kan siap-siap, susun dalam fridge. Nanti pandai la dia panaskan bila nak makan. Tu je yang terdaya untuk aku buat. Alhamdulillah kerana mendapat suami yang memahami. 

Sabtu ni aku akan kembali ke pulau dengan menaiki penerbangan Berjaya Air. Dan rasanya aku harus berjimat banyak untuk pergi dan balik dengan flight untuk 2,3 bulan lagi. 

Nasib baik bonus dari bisnes Premium Beautiful ada untuk tampung perbelanjaan kami yang akan datang. 

Hari tu kami balik kampung. Pagi Jumaat bertolak balik untuk hantar adik-adik. Dan pagi Isnin kembali semula ke Labu. Merasa la menggigil mandi di musim tengkujuh di kampung. Paling best bila dapat bergulung dalam selimut selepas sembahyang subuh. Bertuah punya menantu kan. Bangun pukul 9.30 pagi, mertua ajak breakfast. Siap temankan lagi. Dulu, baru-baru kahwen, gigih aku bertunggu tangga di dapur siapkan bahan untuk mertua masak sarapan. Hehe... 

Tapi canenya nak bangun kalau suami tak izinkan. Kan? Haha! 

Dan paling manis bila malam terakhir di kampung kami kena tinggalkan kereta di atas jalan raya kerana rumah mertua dah ditenggelami air separas lutut. Merasa la perjalan berdua dengan suami malam-malam buta mengharung air banjir dan hujan ke rumah mertua. Bestnya... Dah lama tak main banjir. Rasanya tak pernah pun sebab rumah aku jenis yang tak pernah banjir bila musim tengkujuh. 

Sebenarnya selain dari hantar adik-adik ke kampung, kami pulang hari tu untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupuku. Selesai sudah majlis perkahwinan batch 1986 dalam keluarga kami yang dimulai oleh aku pada 14 Mac 2012, uncle paling bongsu belah umi pada 31 Mei 2012 dan sepupuku Huda pada 21 Disember 2012. Tak sangka takdir menentukan kami dilahirkan pada tahun yang sama dan juga berkahwin pada tahun yang sama. Alhamdulillah. 

Mr. & Mrs. Polaris ~ 14 Mac 2012
Ayah Su & Che Su ~ 31 Mei 2012


Huda & Rizal ~ 21 Disember 2012

Jeles sangat tengok wedding ayah su and Huda yang awesome tu. Sebab wedding aku simple je. Bajet ciput. Hehe... Tapinya memang cemburu tengok baju sanding mereka gojes-gojes, pelamin cantik... Wuwu! Tapi takpe, yang penting dah selamat menjadi halal kepada kesayangan masing-masing. Tu yang paling utama, kan... 


Dan paling mahal.....


We are awesome! Hehe.... 
Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah... 

Dan kini aku sedang pujuk-pujuk hati untuk bersedia kembali ke tempat kerja. Tutup buku lama, dan buka buku baru. Semoga ALLAH permudahkan segalanya untuk kami dan rumahtangga kami. Semoga di first staff meeting nanti aku bakal mendapat sesuatu yang dalam kemampuanku. Amin. 


HELLO 2013
I WILL NOT ASK FOR YOU TO BE NICE
BUT I WILL MAKE YOU AWESOME!

No comments: