.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, July 1, 2013

1/3 almost done, insyaALLAH.

Buku pink kedua dalam hidup
Alhamdulillah, lusa kami akan meninggalkan trimester pertama dan bakal memasuki trimester kedua, insyaALLAH. Dah janji dengan suami, lepas 3 bulan baru umum kat blog. Tapi sebenarnya hari tu dah tulis dah di blog kat tab Our TTC Journey kan. Tu tak aci sebab tak dikira entry. Hehe... 

Semoga kandungan kali ini dan seterusnya dilindungi ALLAH dunia akhirat. Amin. 


Ya Allah, peliharalah anak ini selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia,

Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. 

Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

Ini doa yang aku amal selepas solat maghrib setiap hari. 

Alahan? Orang kata dah lepas tiga bulan, alahan akan hilang. Tapi aku tak pun. Masih lagi muntah-muntah setiap hari. Walaupun kadang-kadang sedih sebab kena muntah sorang-sorang tanpa suami, at least aku tau, baby is giving the good respond to mommy. Itu tanda baby ok ok saja. InsyaALLAH. Dan selera makan masih lagi belum dikembalikan ALLAH. Tapi takpe, bersederhana itu lebih baik. Maka aku makan la apa yang boleh ditelan. Kadang-kadang tu paksa makan sambil pujuk anak, jangan la muntah, ibu dah takde makanan dah nak makan ni. Sedih betul kan. Hehe... 

Semoga ada rezeki untuk kami besarkan anak ini bersama-sama di bawah satu bumbung. InsyaALLAH... 

Amin. 

No comments: