.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, July 5, 2013

Leader

Dari minggu lepas lagi rasa bimbang sebab tau pengetua akan keluar pulau untuk menghadiri meeting. Dan hari ni pulak dia bercuti. Hmm, melepas la nak mintak tandatangan sokongan untuk rayuan pertukaran sebelum aku keluar berjumpa suami hari ni. 

Tapi bila ALLAH dah kata "Kun fayakun", ada rezeki untuk aku berjumpa dengan pengetua hari ni sebab dia batalkan cuti dan masuk ke pulau semalam. Alhamdulillah.

Pengetua baru aku ni, muka dia serius dan garang je. Tapi hati baik. Hehe. Betul. Jenis yang bila buat kerja, buat betul-betul. Gitu. 

Aih, panjang pulak puji. Tak bodek pun tau. State the facts je. 

Dan masuk la aku dalam biliknya dengan jantung yang berdegup kencang. 

Dup dap dup dap aku tengok dia renung surat rayuan aku. Sambil belek-belek dokumen sokongan. 

Dannnnn.... 

Dia tulis, DISOKONG

Aku ni pulak gatal mulut ngengada pergi cakap, "SEPENUHNYA la cikgu. Sekolah kita kan dah lebih cikgu." 

Kof kof kof. Berani kau yeee! Berani kerana benar. Dah memang nak camtu kan. Mintaklah.. Tak mintak, orang tak tau. Nanti tak dapat. Nyesal. 

Dan dia sambungnya tulis sepenuhnya di surat rayuanku. Alhamdulillah. Semoga urusannya juga sentiasa dipermudahkan ALLAH sebab dia permudahkan urusan ku... Amin. 

Harap ada rezeki anak. InsyaALLAH, amin. 

No comments: