.:Our Path of Life::.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers

Tuesday, July 9, 2013

Ramadhan 1434H

Kumengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui dengan sempurna...... 
Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah
Dengan rahmatMu oh Tuhanku
Ku tempuh jua......

Pengalaman pertama berpuasa dengan little caliph di dalam tummy. Semoga ALLAH Ya Qawiy meminjamkan kekuatanNya untuk kami harungi Ramadhan dengan gagah perkasa, insyaALLAH. Harap takde kena tinggal-tinggal puasa, insyaALLAH. 

Dah siap-siap beli stok Performance Drink, kurma, milo, susu Anmum untuk bekalan Ramadhan nanti. 

Azam untuk Ramadhan kali ini, nak cuba khatamkan al-Quran. Dulu, selepas umi meninggal, aku ambil masa  hampir 2 tahun untuk khatamkan Quran sebagai hadiah untuk umi di alam sana. Harap Ramadhan kali ini boleh lebih rajin dan istiqamah membaca 4 mukasurat setiap waktu solat, insyaALLAH.

Terawih? Tak janji sebab sekarang mengah dah nak beraktiviti bangun duduk. InsyaALLAH kalau larat, akan dilaksanakan di rumah sahaja. Dan kalau jumpa suami, insyaALLAH berjemaah bersama. 

Ramadhan 1432H - Kami lalui dengan bersedih hati dengan pemergian umi pada 26 Ramadhan akibat kanser....

Ramadhan 1433H - Aku lalui dengan bersedih hati memikirkan abah dan adik-yang berpuasa tanpa umi dan aku yang dulunya mampu menjaga mereka kini berada jauh di pulau. Sedihnya juga mengenangkan suami yang bersahur dan berbuka tanpa isteri menjaga kebajikannya. 

Ramadhan 1434H - Ramadhan yang akan bermula esok. Semoga membuka lembaran baru untuk kami. Walaupun masih sedih mengenangkan suami yang masih lagi akan berbuka dan bersahur seorang diri, sekurangnya-kurang hati rasa senang memikirkan kini kami ada mama yang menjaga abah dan adik-adik. Dan tahun ini juga insyaALLAH semoga ALLAH memberi peluang untuk kami berhari raya bertiga. InsyaALLAH. Semoga baby baik-baik saja dalam lindungan dan rahmat ALLAH. Amin. 


No comments: